Torsdag

Gårdgen spenderades med Cissan o Jonas hemma hos Fredrik där jag fick spendera en efterlängtad natts sömn eftersom jag var ledig idag. Praktik är det som gäller i 5 veckor framöver, bälinges hemtjänst. Ganska skönt då det vi gör mest är att åka bill mellan jumkil,bälinge,åkerlänna och stan och några korta besök där jag hittils inte fårr chansen att göra mer än att diska , köra rullstol och slänga sopor.
Ni kanske undrar hur jag haft det i Thailand men som jag redan skrivit så är det inte värt att försöka återge någonting vi varit med om, det kommer liksom inte lyckas... men slänger upp lite bilder nu (fler finns på fejjan) med någon bildtext till det mesta så får ni se en del utav paradiset.
Btw, idag har anticimex varit hos oss pågrund av en vattenläcka jag orsakade för någon dag sedan genom att släppa ut allt vatten ur badkaret utan att märka att det kom upp ur ett annat hål och golvet var täckt med 5 cm vatten som rann ut i hallen och sedan ner i källaren genom golvet.... kul! Därimot kanske vi får en familjemedlemm till, fredrik och jag har väntat länge nu och vi är ju faktiskt förlovade. Karin, Farmor, Faster och ni andra som läser bloggen bli inte för oroliga det var bara ett skämt. Men det blir troligtvis en hundvalp om några veckor :) Jag saknar klassen och det känns overkligt med 5 veckors praktik då jag skall vara utan dom.. Tänkte slänga in ett tack också till alla gratulationer till förlovningen , ibland märker man vilka som verkligen stödjer en.
Första stranden vi var på, Kata beach dit vi åkte i ungefär 4 dagar.

Fixade inför första middagen på stan


Jag hade planer på att åka fallskärm men det blev dåligt väder efter att jag bestämt mig


Den andra stranden vi åkte till , Surin beach


Surin Beach

Thaimassage


Fredrik i vattnet på Surin beach

Jag och Fredrik på stranden


Phi Phi-Island

Phi Phi-Island


Utsikt över stranden och sollnedgången från våran favoritresturang Saibay i Patong.


Fredrik och Jag på stranden där vi förlovade oss


Nyförlovade


Hotellet vi bodde i på Koh Lanta

Fredriks och mitt drömmställe

Fredrik och Lize

Lunch under snorklingdagen på Koh rok


Jag med min andra familj på Koh Hi


Utsikten från resturangen på Koh Hi


Jag och Fredrik på stranden på Koh Hi


Gittarrkväll med våran servitris Samath och en svenska Tom som vi träffade


Utsikt på Koh hi


Inne i Emerald Cave


Emerald cave


Fredrik efter snorkling vid emerald cave

Vatten  scooter på Patong beach


Trollslända, stolt fotograf :)


Eight-Ball , en hund vi kärade ner oss i som bodde på resturangen Cheap Charlie


Fredriks första tatuering, tog 3 timmar att göra .


Hela gänget utanför den mexikanska resturangen där vi åt våran sista middag på resan.


Våran taxichaufför med sin familj och hela gänget.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0