Söndag

Gårdagen spenderades mestadels utomhus, började med att klippa Cissan. Tror det blev ganska bra, inte jätte skillnad men jag är nöjd! Vi bestämmde oss senare för att åka o köpa chirre och satte oss nere vid badet och snackade sönder kvällen. När jag kom hem insåg jag att jag inte hade hunnit baka inför söndagsfikat med flickorna i stallet så jag ställde mig och bakade en kladdkaka mitt i natten. Vaknar sedan några timmar senare av ett sms av Andrea där det sår att Jojjo inte kommer och fem minuter senare skriver Cissan och har blivit sjuk så nu har jag en hel kladdkaka till övers bara för Andrea och mig. Men det fixar vi, right? För tillfället ligger jag och försöker plugga, läser en artikel om abort i USA men jag förstår ingenting! Har läst den femtioelva gånger nu både på svenska och Engelska men det står helt still i huvudet. Planen är att jag ska ta mig upp ur sängen, dricka kaffe, ta mig iväg till Andrea, snacka skit o äta kladdis, komma hem och skriva en GRYM uppsats. Men vi får se hur det går med det.
Jag måste också försöka uttrycka min kärlek för livet jusst nu. Det senaste året har varit perfekt, och har vi inte haft tur med vädret ? Vintern var iskall och helt glittrande underbar, snön höll i sig in i det sista och när vi började förbereda oss på månader med slask, då kommer sommaren och sedan dess har det varit strålande sol! Vad ska man kalla det ? Mirakel? Sommar är det i höögsta grad iallafall och snart är skolan slut, ettan har gått så otroligt fort. Känns som igår man lärde känna alla nya klasskompisar. Men icke, efter all denna studenthysteri så hoppas jag faktiskt att jag aldrig kommer gå ut skolan. Att gymnasiet aldrig tar slut.Första året har bara försvunnit och jga är rädd att dom två resterande åren går lika fort. Jag älskar min klass, vill aldrig börja jobba. Jag älskar livet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller helt med dig där Marie, det går tok för fort

2010-06-06 @ 19:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0