Måndag

Till och börja med vill jag säga att huvudvärken inte gått över, och den galna åskan igår gjorde inte saken bätttre. Fredrik och jag satt och kikade ut när det blixtrade och kort efter det så mullrade det så högt att fönstrena vibrerade. Livrädd att något skulle börja brinna sitter jag och väntar på att skiten ska gå över men icke. Det blev därför ingen gräsklippning utan det är planerat för dagen. Bio blev det istället, vi såg späck efter lång väntan med nådde den upp till mina förväntningar? Nej. Dög gjorde den ändå, det sitter ju aldrig fel med bio.
Jusst sitter jag och väntar på att Fredrik ska vakna till ljudet av Vicky vire som är i full färd med att slita huvudet av en stackars tomte. Det känns inte som sommarlov, verkligen inte. Det har regnat konstant sedan i fredags och inte har jag fått en sovmorgon på 2 veckor inte. Jag vill shoppa, jag vill sola. Jag vill gå på stan i ballerina och skavsår, det ska vara dövarmt på bussen hem och man ska kunna sova med fönstret öppet. Dessutom har jag ont i halsen. Så jävla ont i halsen ! Jag saknar min underbara klass och skulle gärna byta ut denna dag mot en lunch på ikea med gänget. Håller det här vädret i sig finns det ingen andledning att gå utanför dörren, möjligtvis om man skulle köra en sista minuten långt bort åt helvete.. Nu vill jag bara att dagrna flyger förbi tills vi sticker upp till stugan och slipper allt och alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0