" Såg du en pizza på golvet eller "

Dagen har vart konstig, men kul . Tror jag . Startade med en snabb promis upp till pappas jobb för att sedan skynda till skolan, 1 lektion och sedan hande vi 4 timmars hål så frida jag colm o emil bestämde oss för att göra svenskaläxan vilket var att hitta en runsten, ta kort på den och visa för klassen. Jag kommer med det brilljanta förslaget att vi ska åka till gammla uppsala men när vi efter att ha hoppat av försent och gått en promenad till gravhögarna så hittar vi inte en ända jeekla sten ! Vi gick runt , imellan och tamefan överallt men inte en ända jäkla sten. Efter mycket tjat om hur sämst jag är så sätter vi oss på en buss tillbaka till stan, hoppar av för tidigt och springer till bussen som går till ikea där vi hoppade kurragömman och käkade fullt uppe i en diskution om vems fel det var att vi var trötta, blöta och irriterade. Där inhandlades dessutom kockosbollar som jag glömde i väskan men med stor entusiasm stoppade i mig när jag nu på kvällskvisten hittade dom under läxböckerna. Anyway, vi skulle därefter leta efter en buss som förhoppningsvis skulle ta oss direkt från ikea till gränby där emil hade för sig att det fanns en runsten (dock visste han inte riktigt vad en runsten var) men det llyckades vi inte med utan var tvungna att åka tillbaka till stan ännu en gång då vi också lyckades hoppa av försent igen och fick gå en bit till busshållplatsen. Efter lång väntan kom bussen som tog oss till gränby. Vi lyckas åka för långt och delvis åt fel håll eftersom emil inte visste precis vart stenen var så vi fick gå en lång lång LÅNG promenad där vi egentligen inte fick promenera och sedan blev det ytterligare en promenad längs vägkanten pulsande i snön. Blöta , kalla , irriterade och med väldigt djupa skavsår så såg vi iaf det jävla stenhelvetet (ursäkta ordvalet men det var jusst det vi tyckte om stenen för tillfället) . Det blev en bild och ett försök till en kalkylering av texten innan vi begav oss tillbaka den långa vägen till busshållplatsen.Allt detta skall ni veta, allt detta med min svintunga väska på axeln! Vi lyckades även på denna buss åka för långt så kortfattat  så har dagen inte gett så värst mycket mer än skitsnack och skavsår men måste ändå erkänna att vi hade väldigt roligt imellanåt, och är det någonting vi lärt oss idag så är det att nästa gång våran svenskalärare ger oss en läxa så tar vi hellre skäll för att inte gjort den.
Snygg som jag är så slänger jag in bilden från idag..
Nu har jag plåstrat om mina skavsår och lagt mig för resten av kvällen i hopp om att min rygg skall orka hålla mig uppe imorgon men chansen är ganska liten. Jag har gjort de läxor jag borde göra och också de jag inte borde göra. Jag saknar min Fredrik och undrar om jag kommer somna utan lukten av honom men där är nog oddsen också väligt låga.
GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0