Äckel

Idag skulle alla i våran klass hålla ett 3 minuters tal inför alla, vi har varit nervösa och stressade i ca 3 veckor och ingen var lugn innan vi gick in på lektionen idag. Vi höll våra tal, vi var röda vi var nervösa, vi stammade men jösses vad bra talen var. Det tyckte emma också , alla hade enligt henne skrivit utmärkta tal. Men eftersom att bara Angelicas tal var längre än 3 minuter ( det var 3.02 ) så fick hela klassen göra om sina tal. Vi skall nu alltså öva ännu mer, vara nervösa ännu längre och hålla ett tal  inför klassen och skämmas till döds ännu en gång. Gissa hur långt mitt tal var ? Det var 2.49 !!!!! jag var 11 sekunder ifrån att slippa göra om det!  Hur många är det inte som känner sig sugna att hoppa av skolan ? Och no way att jag väljer svenska B i hela mitt liv...

Efter skolan stack jag ner på stan för en fika med Jojjo och Sofia och jag kände mig ganska mycket gladare men så fort jag kom hem och tanken på mitt tal som jag nu ska öva på att läsa i slow motion började komma tillbaka vill jag bara sova. Tänker nu lägga mig efter en lång dag , ta en lussebulle och kolla  på andra avenyn och sen kanske någon gång i framtiden ska jag sätta mig och plugga. Kanske kanske kanske inte.

Morgondagen bjuder iallafall på ett tidigt avslut. Sista lektionen slutar 12 och då blir det hem och ta igen den sömn jag gick miste om imorse då jag än en gång glömde att viv hade sovmorgon och jag som har omöjligt svårt att somna om fick sitta uppe och glo på tv större delen av morgonen..

Tänkte slänga in lite bilder från i lördags också, inte mycket att hänga i julgranen men bevis på att vi kan göra vad vi vill om vi bara ger oss fan på det :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0